sunnuntai 8. tammikuuta 2012

Haiseeko hiki?

Kävimme Sofian kanssa keskustelua siitä miten usein lenkkivaatteet pitäisi pestä. Olen vahvasti sitä mieltä että joka toinen kerta riittää (nyt puhutaan siis juoksuhousuista ja takeista, ei alusvaatteista). Sofia taas haluaa aina tuoreet päälle.

Minulla ei ole niinkään väliä haiseeko hieman juostessa tai juuri sen jälkeen ja olen myös saanut päähäni että vaatteet kuluu nopeammin jos niitä pesee jokaisen lenkin jälkeen. Ja sitä paitsi en mielestäni hikoile niin paljon hitailla lenkeillä (joku muu voi toki olla eri mieltä). Salille en lähtisi haisevissa vaatteissa mutta lenkkipolku on eri asia, kunhan oma nenä kestää.

Miten teillä?

/Alex

3 kommenttia:

  1. Mä pesen joka käytön jälkeen pikapesulla ja sitten joka toinen kerta kunnolla kuuteen kymppiin. Jos on tullut hikoiltua oikein kunnolla niin kuudessakympissä pesen sitten useamminkin. Trikoita mä oon joskus vaan tuulettanu mutta paidat ja takit pesen kyllä joka kerta. Normivaatteet varmasti kuluukin jos jokapäivä pesee mutta mulla on edelleen käytössä juoksuvaatteita jotka on ihan niitä ensimmäisiä. Ei ne nyt ihan tietenkään uudenveroisia ole mutta ei ole hiki kauheasti pinttyny kuudessa vuodessa ja materiaalitkin näyttää vielä ihan hyviltä. Vähän kyllä riippuu vaatteesta miten kestää. Jotkut uudemmat vaatteet on menneet paljon nopeammin huonomman näköisiksi.

    VastaaPoista
  2. niin ja lisään vielä, että joihinkin se haju kyllä tuntuu joskus jäävän ja sellaiset mä oon heittäny roskiin jos häiritsee omaa nenää. Periaatteessa ihan käyttökelpoisia vaatteita mutta mutta... :D että ei mulla kaikki vaatteet ole niitä alkuperäisiä.

    VastaaPoista
  3. Minäkin pesen joka kerran jälkeen. usein joko daily wash-ohjelmalla tai sitten sportti-ohjelmalla jos on enemmän aikaa. Joskus harvoin on tullut käytettyä samoja housuja kahtena peräkkäisenä päivänä, mutta vain jos on pakko.

    VastaaPoista