torstai 9. helmikuuta 2012

Viikon intervallit

Tiistain katastrofilenkin jälkeen intervallien juoksu hieman epäilytti. Jos 7.30 tuntui kamalalta, miltä 5.50 tuntuisi?
Ekstra kannustukseksi puin uudet lenkkarit jalkaan. Olen säästänyt ne parempia kelejä varten mutta nyt kaipasin hieman nostetta joten tein poikkeuksen.

Tiistain väsymys oli poissa ja sain 8x3min intervallit 1 min huililla juostua ilman suurempia ongelmia. Aurinko paistoi ja pakkanen puri sopivasti. Viidennen vedon jälkeen oli takapuoli jäässä ja maitohapot reisissä, mutta ei se menoa haitannut. vauhti oli hieman suunniteltua kovempi, eli 5.30-5.50, mutta ihan hallittua.

3 kommenttia:

  1. Koukussa blogiinne :). Oma tähtäin on juosta puolikas joskus syys-lokakuussa, saas nähdä kuin käy. Nuo intervallit on ihan kamalia olen niitä aina inhonnut ja varmaan tulen aina inhoamaankin, ehkä siksi että oma tyyli on juosta alusta asti täysillä ja jos siitä vielä onnistuu kiristämään niin kuolema ennen kotiovea on taattu :).

    VastaaPoista
  2. :) Mulla on jonkinsortin viha-rakkaussuhde intervalleihin. Varsinkin väsyneenä on helpompi fokusoida vaan yhteen intervallin, eikä ajatella kokonaisuutta. Esim 2min kovaa on henkisesti helpompaa kuin 40 min hitaasti. tai näin minä ajattelen. Ja jälkeenpäin tuntuu hyvältä!
    Tsemppiä puolimaraan! Täällä tulee varmaan kevään mittaan hyviä vinkkejä harjoitteluun koska sekä Alexilla ja mulla on molemmilla puolikas tähtäimessä ja molemmilla omat valmentajat! Eli tuplasti treenivinkkejä luvassa!

    VastaaPoista
  3. Mä itseasiassa tykkään juosta intervalleja. Jostain syystä ne jää silti juoksematta. Tuntuu siltä että silloin kun rullaa niin juoksen mielummin pidempää ja puolikovaa kun intervalleja. Korvien välissähän tuo koko juttu piilee.

    VastaaPoista